ferdalag

Thursday, May 12, 2005

hej allihopa!

Nu ar vi i xian. Har ar det toppen bra.. Vi kom hit i mandags med taget fran wuhan. Dagarna i wuhan var for min del hemska. Jag drabbades namligen av nan sorts mystisk matforgiftning och spenderade 3 dagar pa toaletten pa hotellrummet. jag kunde inte heller ata nat, for sa fort jag at nat sa kraktes jag genast upp det. Sa darfor efter 3 dagar, nar jag inte madde ett dugg battre, sa akte jag till sjukhuset i wuhan. Dar traffade jag en doktor som hade ett ordforad pa ca: 10 engelska ord, sa jag fick beskriva mina bekymmer med hjalp av gester och varan frasbok som vi har. Han gav mej nagra mediciner och nu mar jag mycket battre, som tur ar. Magen har stabiliserats sej....
Nar vi skulle ta taget fran wuhan till xian pa lordagen sa missade vi det. For tydligen fanns det 2 olika tagstationer i wuhan och det hade vi inte en aning om. Sa vi gick till fel tagstation... Men som tur var kunde vi fa en ny biljett redan dagen efter och vi behovde inte betala mycket extra.
Pa taget traffade jag en backpacker fran korea. Han pratade ytterst lite engelska, men han pratade desto mera kinesiska. Han var mycket vanlig och sa att han kunde ringa till nat billigt hotell och hjalpa oss att boka rum.. Och det var ju toppen tyckte jag. Men sa blev det inte. For koreanen (som hette mr. Lee) traffade en student som bodde i xian. Och studenten, som heter Gary, erbjod oss att bo i hans universitet och han sa att vi inte behovde betala ett korvore. Sa darfor har vi nu gratis boende pa "Xian university of technology". Det ar ju sa bra det bara kan bli! Vi har traffat massor med trevliga studenter och dom ar sa snalla och hjalpsamma. Alla vill visa runt oss i stan och ta med oss att ata lokala matratter. Det ar helt fantastiskt...
Jag traffade en student som heter Joe och han visade sej vara ett musikfreak och han pratar dessutom nastintill perfekt engelska. Han och jag har spelat massor med gitarr tillsammans och han erbjod mej att komma med och repa med sitt kinesiska dodsmetalband. Det var mycket skojigt vi spelade repade lite metallicalatar. Kristinn och olafur foljde ocksa med forstass. Hans kinesiska dodsmetallband heter "206 and the thinkers" och dom ar hur duktiga som helst. Namnet syfter pa manniskor, 206 ar antalet ben vi har i kroppen och thinkers for att manniskan tanker sa bra. Jag forklarar detta for att dom verkade valdigt stolta over sitt band namn. Jag har ingen aning om varfor...

Nu tanker jag inte skriva mer for jag ar pa VALDIGT daligt humor. Jag ar inte lite sur pa Kristinn for tack vare honom sa forsvann allt som jag hade skrivit. Jag hade skrivit massor om varan vistelse har i Xian och nar jag var fardig och skulle lagga upp det pa blogsidan sa viste jag inte vilken knapp jag skulle trycka pa, eftersom allt star pa kinesiska. Kristinn sa da vilken knapp jag skulle trycka pa och det var givetvis fel knapp. Det var den knappen man trycker pa om man vill radera allt man har skrivit. Jag orkar verkligen inte skriva allt igen, sa darfor skriver jag sa lite, olafur far skriva resten. Javla kristinn!!
Nu fick jag helt plotsligt massor med hemlangtan... Bara 15 dagar kvar

JAN

0 Comments:

Post a Comment

<< Home